loading...

Terafice

Terafice

بازدید : 274
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در كلاس اندرويد فرض را بر اين مي گذاريم كه شما هيچ گونه آشنايي قبلي با محيط برنامه نويسي موبايل نداريد و تنها يك دانش پايه اي از زبان هاي برنامه نويسي مانند C يا پايتون داريد.

در عصر ما IT با سرعت بي سابقه اي در حال حركت به سوي رشد و تكامل است. در اين ميان هر از چندگاهي نام شركت، تكنولوژي و ابزاري ميدان دار اين عرصه بوده و تا كنار زده شدن توسط رقيبي جديد و قوي تر، اين سير تكاملي را رهبري مي كند. اما آنچه در اين ميان هميشه بيشترين اهميت را داراست سهولت كار و راحتي استفاده كنندگان از فرآيندهاي ارائه شده است و همين اهرم باعث جابجايي قدرت در دنياي IT است.

توليد و شكوفايي اندرويد نمونه روشني از اين داستان ناتمام رقابت در دنياي IT است. بي شك ارائه اين سيستم عامل، خون تازه اي در شريان هاي فناوري اطلاعات دنيا تزريق كرد. سيستم عاملي كه نه تنها بر روي گوشي هاي تلفن هوشمند، بلكه بر روي ابزارهاي كوچك با منابع محدود نيز قابل اجراست. اين روزها ابزارهايي مانند تلويزيون، تبلت و كتابخوان ها (و حتي عينك هاي خاص) نيز قابليت استفاده از اين سيستم عامل را دارا هستند.

اين دامنه گسترده ابزار مقصد و همچنين پشتيباني غول فناوري گوگل از اين سيستم عامل به عنوان مالك آن، هر برنامه نويس و شركتي را وسوسه مي كند تا شانس خود را در بازارهاي نرم افزاري اندرويدي امتحان نمايد. با اين حال هميشه شروع يك زبان برنامه نويسي كار چالش برانگيزي براي برنامه نويسان است. تغيير سكوي كاري يا سيستم عامل هدف نيز بر پيچيدگي و دشواري اين فرآيند مي افزايد. برنامه نويسان مبتدي كه سابقه برنامه نويسي چنداني ندارند، در اين مرحله با مشكلات بيشتري روبرو هستند.

از مزاياي كلاس اندرويد فاواگستر پروژه محور بودن آن است. به اين معنا كه صرفا به بيان مطالب تئوري بسنده نخواهيم كرد و در طول دوره در طي پنج پروژه كارآمد آموزش اندرويد به صورت كامل انجام خواهد شد.

آموزشگاه فاواگستر مفتخر است با اساتيدي مجرب از برنامه نويسان ارشد اسنپ و اپليكيشن بله، همكاري دارد و كلاس اندرويد را توسط نخبگان اين حوزه برگزار مي كند. بنابراين مي توانيد با خيال راحت، ساعاتي را پاي آموزش استادي باشيد كه كاربلد است و يك بار براي هميشه اندرويد را خوب و اصولي آموزش ببينيد.

اندرويد يك سيستم عامل متن باز براي گوشي هاي تلفن است. در واقع نگارش خاصي از لينوكس است كه در سطح ابزارهاي كوچك و قابل حمل، امكانات يك سيستم عامل همانند امنيت، ماژولار بودن و كاربردي بودن را ارائه مي دهد. حيات اين سيستم عامل در ابتدا در داخل سازماني به نام OHA شكل گرفت.

اين سازمان در سال 2007 با حضور گوگل به عنوان يكي از برجسته ترين اعضايش قوت بيشتري گرفت. در واقع بسياري از شركت هاي سخت افزاري و نرم افزاري عضو اين ارگان بودند. سيستم عامل اندرويد در اصل توسط يك شركت با همين نام توليد شد و در سال 2005 گوگل اين شركت را خريداري نمود. سپس اين سيستم عامل به صورت متن باز درآمد و حركت بزرگ گوگل در ارتباط با اين سيستم عامل آغاز شد. به طوري كه طبق آمار، در سال 2016 سهم اندرويد از بازار به حدوده 85 درصد كل رسيد و اين خود نشان دهنده اهميت سرمايه گذاري بر روي توسعه برنامه هاي اندرويدي است.

اندرويد داراي هفت نسخه اصلي است كه هر يك در دوران خود داراي آپديت و تغييراتي جزئي بوده اند. ليست نسخه هاي اندرويد عبارتند از:

1- Alpha

2- Beta

3- Cupcake

4- Donut

5- Éclair

6- Froyo

7- Gingerbread

8- Honeycomb

9- Ice cream sandwich

10- Jelly bean

11- Kitkat

12- Lollipop

13- Marshmallow

14- Nougat

توسعه دهندگان براي بخاطر سپردن ساده اين نگارش ها، نام غذاها و خوراكي ها را بر روي آنها قرار داده اند. به عنوان مثال، محبوب ترين نسخه هاي اندرويد يعني نگارش 4.4 به نام kitkat است. با وجود اين تعداد نگارش مختلف اين سيستم عامل، در حين انتخاب نسخه براي توليد برنامه مي بايست با دقت عمل نمود. زيرا هر ابزاري قادر به استفاده از آخرين نسخه سيستم عامل اندرويد نيست. به عنوان مثال، اگر شما برنامه خود را براي نسخه Lolipop توليد نماييد، لزوما بر روي ابزارهايي كه نگارش Froyo از اندرويد را دارا هستند قابل اجرا نخواهد بود.

اندرويد به طور خاص براي تلفن هاي هوشمند طراحي نشده است. تبلت ها، نوت بوك ها، تلويزيون هاي ديجيتال، ابزارهاي بازي دستي و يا حتي رايانه هاي كوچك و تك كاربردي نيز از اين سيستم عامل استفاده مي كنند. به همين دليل پيش از توليد برنامه مي بايست ابزار مقصد و نگارش سيستم عامل را براي خود مشخص كنيم.

سرفصل كلاس اندرويد

– مقدمه اي جامع از اندرويد

– مقدمه كاتلين

– مقدمه gradle

– ايجاد پروژه Hello world

– اجزاي سازنده اندرويد

– كار با Activity ها

– مقدمه view و layout

– پروزه اول ماشين حساب

– كار با Broadcast receiver

– كار با AlarmManager

– كار با TimePicker

– كار با SharedPrefrences

– پروژه دوم ساعت هشدار

– آشنايي بيشتر با view و layout

– كار با drawable

– كار با DownloadManager

– فايل‌ها در اندرويد

– كار با Service ها

– پروژه سوم دانلود منيجر

– كار با Thread ها در اندرويد

– كار با API

– كار با كتابخانه Volley

– كار با كتابخانه Glide

– كار با Recycler view و ليست ها در اندرويد

– پروژه چهارم اپليكيشن Movie

– كار با Coroutine ها

– كار با Databinding

– كار با Android architecture components

– كار با غير مجاز مي باشدtume view

– پروژه نهايي اپليكيشن ايميل

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 226
  • بازدید کلی : 6151
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه